Kabinet Malaysia Dilanda Skandal

Kabinet Malaysia Dilanda Skandal

Kuala Lumpur - Menteri Pertahanan dan Menteri Kemajuan Luar Kota dan Wilayah Malaysia membantah kabar yang mengatakan bahwa mereka akan mengundurkan diri terkait isu Malaysia Development Berhad.

"Kenapa saya harus meletakkan jabatan karena membangkitkan isu demi kepentingan negara?" kata Menteri Kemajuan Luar Kota dan Wilayah Malaysia, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal seperti dikutip media lokal di Kuala Lumpur, Kamis (4/6/2015).

Mohd Shafie yang juga Wakil Presiden UMNO mengatakan ia sering mengemukakan pertanyaan mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) untuk mendapatkan penjelasan mengenai isu tersebut.

Sementara itu, Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammudin Hussein mengecam pihak yang berusaha mengadu domba dirinya dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terkait isu 1MDB.

Hishammudin yang juga membantah akan mengundurkan diri menilai perbuatan pihak tidak bertanggung jawab itu memutarbalikkan fakta secara negatif.

"Tidak timbul isu saya hendak meletakkan jabatan. Mereka yang coba mengadu domba atau membawa suatu isu berkaitan dengan saya dan PM atau apapun, percayalah ia tak akan berhasil," katanya.(AY)

.

Categories:Internasional,
Tags:,